Tampereen firmabiljardiliigan muutokset 19.12.2021

Tiedotteen julkaisuajankohta: 19.12.2021

Tampereen firmabiljardiliigan sarjakauteen 2021-2022 liittyen on päätetty alla olevaa.

TKS 2 ei osallistu Tampereen firmabiljardiliigaan kaudella 2021-2022

Tampereen firmabiljardiliigaan jo ilmoittautunut ja otteluohjelmiin merkitty Tampereen Kauppaseura ry:n kakkosjoukkue TKS 2 ei osallistu maanantaina 20.12.2021 alkavaan Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotisjuhkauteen. Liigajärjestäjät saivat asiasta tiedon sunnuntaina 19.12.2021 illalla.

TKS 2 -joukkueen poisjäännin myötä Tampereen firmabiljardiliigan runkosarjakauden 2021-2022 otteluohjelmaa on muokattu. Joukkueita on parillinen määrä, joten runkosarja pelataan nopeammassa tahdissa ja se on tarkoitus saada pakettiin helmikuun 2022 aikana.

Muutoksia runkosarjaan, The Biljardiasennus -parikilpailuun ja finaaleihin

Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotiskauden runkosarja alkaa maanantaina 20.12.2021. Neljä kuudesta joukkueesta avaa tuolloin liigakautensa. Avauskierroksen jälkeen on vuorossa joulutauko, kunnes maanantaina 10.01.2022 runkosarjaa jatketaan kevätkauden otteluilla. Runkosarjassa ja sen kevätkaudella pelattavaa riittää helmikuun lopulle saakka.

Tampereen firmabiljardiliigassa kaudella 2021-2022 pelipaikkoja on kolme: pääpelipaikka Hervannan Ravintola Peyton Place sekä lisäksi Hyhkyssä toimiva päihteetön Pool Room ja Irjalassa The Biljardiasennus Oy. Pelipaikoissa liigaottelut pelataan maanantai- ja keskiviikkoiltaisin koronarajoitukset ja -ohjeistukset huomioiden.

Runkosarjan ottelupäivät ovat ma 20.12., ma 10.01., ma 17.01., ma 31.01., ke 16.02. ja ma 21.02. Rästiotteluita varten rästiottelupäivät ovat ke 19.01. ja ke 23.02. Ottelusiirtolomake ja -ohjeet ovat firmabiljardiliigan Internet-sivuilla.

Runkosarjakauden päätyttyä on kaksiosainen liigafinaalitapahtuma kahtena maanantaina, 14.03.2022 ja 28.03.2022. Jälkimmäisessä, kauden päättävässä liigafinaalitapahtumassa ratkeaa liigamestarijoukkue sekä palkitaan kauden kolme parasta joukkuetta, jumbofinaalien voittajajoukkue ja runkosarjan rankinglistan kolme parasta pelaajaa. Liigafinaaleihin osallistumisoikeuden saadakseen pelaajan on pelattava kauden aikana vähintään yksi (1) runkosarjaottelu.

Runkosarjan ja liigafinaalien välissä Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotiskauden joukkueiden pelaajille järjestetään maksuton The Biljardiasennus -parikilpailu, joka on tarkoitus pelata Ravintola Peyton Placessa maanantaina 07.03.2022. Parina pelaavat saavat olla eri joukkueista. Kaikilla parikilpailuun osallistuvilla pelaajilla on parikilpailuun mennessä oltava pelattuna vähintään yksi (1) runkosarjaottelu kaudella 2021-2022.