Tampereen firmabiljardiliigan tiedote 12/2021

Tiedotteen julkaisuajankohta: 13.12.2021

Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotiskaudesta tuli totta!

Tampereen firmabiljardiliigan sarjakausi 2020-2021 siirtyi ja siirtyi koronapandemian takia. Näin ollen maanantaina 20.12.2021 klo 18:00 alkava kausi 2021-2022 on Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotisjuhlakausi. Otteluita pelataan maanantaisin ja keskiviikkoisin pääpelipaikka Ravintola Peyton Placen lisäksi kahdessa muussakin pelipaikassa, Hyhkyssä Pool Roomilla (Resulttia Solutions) ja Irjalassa The Biljardiasennus Oy:n biljarditilassa.

Tampereen firmabiljardiliigan juhlakauden 2021-2022 järjestävät Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry. ja jo mainittu Resulttia Solutions. Odotetun 10-vuotisjuhlakauden pääyhteistyökumppani on tamperelainen biljardialan yritys The Biljardiasennus Oy, joka yli 10 vuoden kokemuksella mm. asentaa ja huoltaa biljardipöydät.

Runkosarjaotteluita kolmessa pelipaikassa ja pelit kolmeen erävoittoon

Tampereen firmabiljardiliigan kaudella 2021-2022 on muutama uudistus. Runkosarjassa joukkueet kohtaavat toisensa kerran kolmihenkisin joukkuein siten, että otteluiden pelit pelataan 9-pallona ja vuoroaloituksilla kahden sijasta kolmeen erävoittoon. Pelipaikkoja ei ole enää yksi vaan kolme. Ottelun pelipaikka määräytyy ottelussa pelaavien joukkueiden mukaan, mutta ei kuitenkaan otteluohjelmaan ns. kotijoukkueeksi merkityn joukkueen perusteella. Otteluparin ensimmäiseksi merkitty joukkue lähettää tulokset sähköpostilla.

Ottelut, joissa koti- tai vierasjoukkueena on The Biljardiasennus -niminen joukkue, pelataan joukkueen nimen mukaisesti The Biljardiasennus Oy:n biljarditilassa osoitteessa Irjalankatu 7, 33560 Tampere. Nyssetiimin ottelut ovat Hyhkyssä päihteettömällä Pool Roomilla, paitsi The Biljardiasennusta vastaan pelattaessa. Pool Room toimii osoitteessa Pispalan valtatie 54 LH 62 (koputus oveen), 33270 Tampere. Kaikki muut ottelut, ellei toisin sovita, ovat Ravintola Peyton Placessa Hervannassa osoitteessa Teekkarinkatu 17, 33720 Tampere. Tätä kirjoitettaessa Peyton Placessa on voimassa koronapassivaatimus.

Ellei ottelusiirtoja tehdä, Tampereen firmabiljardiliigan runkosarjan syyskausi käynnistyy Ravintola Peyton Placessa, Pool Roomilla ja The Biljardiasennus Oy:n tilassa maanantaina 20.12.2021 klo 18:00. Lämmittely- eli treeniaika ottelupäivinä alkaa klo 17:30. Jokaista ottelua varten on varattu yksi biljardipöytä. Ravintola Peyton Placessa pelipöytä on joukkueiden käytettävissä klo 21:30 saakka, muissa pelipaikoissa tilanteen mukaan.

Ensin runkosarja, sitten The Biljardiasennus -parikilpailu ja liigafinaalit

Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotiskauden alku- eli runkosarja aloitetaan joulukuussa 2021. Kuusi seitsemästä joukkueesta avaa kautensa. Sitten on vuorossa joulutauko, minkä jälkeen tammikuussa 2022 (tarkemmin ottaen maanantaina 10.01.2022) runkosarjaa jatketaan kevätkauden otteluilla. Runkosarjassa pelattavaa riittää maaliskuun puolelle asti.

Runkosarjan ottelupäivät ovat ma 20.12., ma 10.01., ke 19.01., ma 31.01., ke 16.02., ma 21.02. ja ma 07.03. Rästiotteluita varten rästiottelupäivät ovat ma 17.01. ja ke 09.03. Ottelusiirtolomake ja -ohjeet ovat liigan Internet-sivuilla.

Runkosarjakauden päätyttyä on kaksiosainen liigafinaalitapahtuma kahtena maanantaina, 21.03.2022 ja 04.04.2022. Jälkimmäisessä, kauden päättävässä liigafinaalitapahtumassa ratkeaa liigamestarijoukkue sekä palkitaan kauden kolme parasta joukkuetta ja runkosarjan rankinglistan kolme parasta pelaajaa. Liigafinaaleihin osallistumisoikeuden saadakseen pelaajan on pelattava kauden aikana vähintään yksi (1) runkosarjaottelu.

Runkosarjan ja liigafinaalien välissä Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotiskauden joukkueiden pelaajille järjestetään maksuton The Biljardiasennus -parikilpailu, joka on tarkoitus pelata Ravintola Peyton Placessa maanantaina 14.03.2022. Parina pelaavat saavat olla eri joukkueista. Kaikilla parikilpailuun osallistuvilla pelaajilla on parikilpailuun mennessä oltava pelattuna vähintään yksi (1) runkosarjaottelu kaudella 2021-2022.