Tampereen firmabiljardiliiga 2021-2022 ja koronavirus

Tiedotteen julkaisuajankohta: 10.12.2021

(Viimeksi muokattu: 12.01.2022)

Kiinassa todettiin joulukuussa 2019 keuhkokuumetapauksia, joiden aiheuttajaksi ilmeni koronavirus COVID-19. Sittemmin koronatapauksia on todettu maailmanlaajuisesti. Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronaviruksen maailmanlaajuiseksi pandemiaksi keskiviikkona 11.03.2020. Pandemialla tarkoitetaan yli maanosien leviävää epidemiaa.

Myös Tampereen firmabiljardiliigassa on suhtauduttava asiaan vakavasti, jotta toiminnassa mukana olevien ihmisten terveys ei vaarantuisi tarpeettomasti ja koronavirus ei leviäisi.

Tampereen firmabiljardiliigaan ja koronavirukseen liittyen on päätetty alla olevaa.

Jotta kaikki Tampereen firmabiljardiliigaan ja koronavirukseen liittyvä tieto löytyisi mahdollisimman kattavasti yhdestä ja samasta paikasta, tätä tiedotetta tullaan päivittämään ja laajentamaan tarpeen vaatiessa.

Ravintolarajoitukset 12.-31.01.2022 vaikuttavat firmaliigatoimintaan

Tiistaina 12.01.2022 otetaan käyttöön ravintolarajoitukset kaikilla leviämisalueilla eli kaikissa Suomen maakunnissa. Käytännössä rajoitukset tarkoittavat sitä, että ravintolat on suljettava klo 18:00. Näin on asianlaita aina tammikuun loppuun eli maanantaihin 31.01.2022 saakka. Koronapassi ei ole käytössä tammikuussa, joten edes koronapassilla ei voi kiertää ravintoloita koskevia rajoituksia.

Tiistaina 12.01.2022 voimaan tulleiden ravintolarajoitusten vuoksi tammikuussa liigatapahtumia ei ole Ravintola Peyton Placessa. Niinpä Tampereen firmabiljardiliigan kaikki alun perin maanantaina 31.01.2022 pelattaviksi merkityt runkosarjaottelut on siirretty keskiviikolle 02.02.2022. Myös muiden Ravintola Peyton Placen helmi-maaliskuun runkosarjaotteluiden ja muiden liigatapahtumien ajankohtia on jouduttu muuttamaan.

Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotisjuhlakausi alkaa 20.12.2021

Laitetaan tämä tiedoksi myös tänne kauden 2020-2021 tiedotteiden osioon, koska tämän tiedotteen edellisen kohdan tiedot ovat tarkentuneet ja osittain muuttuneetkin.

Torstaina 09.12.2021 varmistui, että Tampereen firmabiljardiliigan kausi 2021-2022, jonka järjestävät Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry. ja Resulttia Solutions, käynnistyy maanantaina 20.12.2021. Liigakauden 2021-2022 pääyhteistyökumppani on The Biljardiasennus Oy.

Kauden 2021-2022 ottelut pelataan pääasiassa Hervannassa Ravintola Peyton Placessa, mutta myös Irjalassa The Biljardiasennus Oy:n tiloissa ja Hyhkyssä Pool Roomilla. Perjantaina 10.12.2021 tiedossa olevan mukaisesti Ravintola Peyton Placessa vaaditaan koronapassi kaikkina aukioloaikoina ja henkilöllisyys on oltava valmis todentamaan. Kahdessa muussa pelipaikassa ei tätä kirjoitettaessa vaadita koronapassia.