Kutsu Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotisjuhlakaudelle

Tiedotteen julkaisuajankohta: 16.10.2020

Verkostoitumista edesauttavan Tampereen firmabiljardiliigan kausi 2020-2021 alkaa marras-joulukuussa 2020 ja jatkuu kevääseen 2021. 10-vuotiskaudella joukkueliigaa pelataan yhdestä tai useammasta tamperelaisesta yrityksestä tai yrittäjäyhdistyksestä kasatuilla työ- ja kaveriporukoilla tms. ryhmillä. 9-palloa, jossa tuurillakin voi pärjätä, pelaillaan rennosti kolmihenkisillä joukkueilla. 10-vuotiskaudella pelit ovat kahden sijasta kolmeen erävoittoon. Otteluita on 1-2 viikon välein maanantai- tai keskiviikkoiltaisin. Tervetuloa verkostoitumaan!

Tampereen firmabiljardiliigan juhlakauden 2020-2021 pääyhteistyökumppani on tamperelainen biljardialan yritys The Biljardiasennus Oy, joka yli 10 vuoden kokemuksella asentaa ja huoltaa biljardipöydät. The Biljardiasennus Oy haluaa edistää biljardia Suomessa olemalla oman alansa paras, luotettava, avoin ja nopea.

Verkostoitumista ja yhteishengen nostatusta enintään 24 joukkueelle

Tampereen firmabiljardiliigaan otetaan mukaan enintään 24 nopeinta joukkuetta. Joukkueen pelaajien ei tarvitse olla samasta yrityksestä. Yksinyrittäjät, kaverukset eri yrityksistä tai yhteistyökumppanit voivat yhdessä muodostaa joukkueen.

Firmabiljardiliigan pelisysteemi ja joukkuevaatimukset

Marras-joulukuussa 2020 alkavan firmabiljardiliigan kaikki ottelut pelataan Hervannassa Ravintola Peyton Placessa maanantaisin tai keskiviikkoisin klo 18:00. Pelimuoto on kaikille sopiva 9-pallo. Juhlakauden kunniaksi pelit pelataan kolmeen erävoittoon, minkä lisäksi kauden ohessa järjestetään liigapelaajille maksuton The Biljardiasennus -parikilpailu!

Runkosarjassa joukkueet ovat yhdessä tai useassa alkulohkossa siten, että kussakin lohkossa on vähintään neljä joukkuetta. Saman lohkon joukkueet kohtaavat toisensa kerran tai useammin, riippuen joukkuemäärästä. Oma joukkue pelaa yhden ottelun 1-2 viikossa. Kauden aikana otteluita on kymmenkunta. Ottelusiirtoja on mahdollista tehdä.

Liigajoukkue voi olla ryhmä, joka on muodostettu yhdestä tai useammasta tamperelaisesta yrityksestä ja yrittäjäyhdistyksestä tai muista erityisluvan saaneista yrityksistä ja yhdistyksistä. Joukkueella on oltava yhteyshenkilö. Pelaajilta, jotka ovat kaikki yrittäjiä tai palkattuja työntekijöitä, ei vaadita omia pelivälineitä, pelikokemusta tai sääntötietämystä.

Pelaajien nimiä ei tarvitse ilmoittaa ennen kauden alkua vaan vasta otteluita pelattaessa. Jokaisessa ottelussa joukkuetta edustaa kolme pelaajaa, joista jokainen pelaa oman pelinsä (9-palloa kolmeen erävoittoon) yhtä vastustajaa vastaan. Kokoonpanoa saa vaihtaa kauden aikana, joten samojen pelaajien ei aina tarvitse olla pelivuorossa. Uusia pelaajia voidaan ottaa mukaan kesken kauden. Pelaajat eivät kuitenkaan saa vaihtaa joukkuetta.

Samasta yrityksestä tai yhdistyksestä saa liigaan osallistua useampikin joukkue. Joukkueen nimen tulee olla hyvän maun mukainen ja sellainen, jota joukkueella on oikeus käyttää.

Finaalit, palkitsemiset ja The Biljardiasennus -parikilpailu keväällä 2021

Varsinaisen runkosarjan otteluiden lisäksi Tampereen firmabiljardiliigan 10-vuotiskauteen kuuluvat vapaaehtoinen The Biljardiasennus -parikilpailu ja liigafinaalit, jotka ovat täysin maksuttomia. Kausi päättyy liigafinaalitapahtumaan, jossa ratkeaa liigamestarijoukkue ja palkitaan kauden kolme parasta joukkuetta. Alkulohkomäärästä riippuen palkitaan joko runkosarjan pelaajien rankinglistan kolme parasta tai jokaisen alkulohkon paras pelaaja.

Ilmoittautumiset ja osallistumismaksut viimeistään 15.11.2020

Osallistumismaksu (100 €/joukkue) laskutetaan joukkueen ilmoittauduttua. Maksu kattaa koko kauden. Muita maksuja ei kerätä, jos ottelut pelataan ottelu- tai rästiottelupäivinä.

http://www.firmabiljardiliiga.fi/tampere/ ilmoittautuminen.shtml