Tampereen firmabiljardiliiga 2019-2020 ja koronavirus

Tiedotteen julkaisuajankohta: 15.03.2020

(Viimeksi muokattu: 18.04.2020)

Kiinassa todettiin joulukuussa 2019 keuhkokuumetapauksia, joiden aiheuttajaksi ilmeni koronavirus COVID-19. Sittemmin koronatapauksia on todettu maailmanlaajuisesti. Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronaviruksen maailmanlaajuiseksi pandemiaksi keskiviikkona 11.03.2020. Pandemialla tarkoitetaan yli maanosien leviävää epidemiaa.

Myös Tampereen firmabiljardiliigassa on suhtauduttava asiaan vakavasti, jotta toiminnassa mukana olevien ihmisten terveys ei vaarantuisi tarpeettomasti ja koronavirus ei leviäisi.

Tampereen firmabiljardiliigaan ja koronavirukseen liittyen on päätetty alla olevaa.

Jotta kaikki Tampereen firmabiljardiliigaan ja koronavirukseen liittyvä tieto löytyisi mahdollisimman kattavasti yhdestä ja samasta paikasta, tätä tiedotetta tullaan päivittämään ja laajentamaan tarpeen vaatiessa.

Liigafinaalien toista vaihetta ja palkintojenjakoa siirretty toistaiseksi

Pitkittyneen koronaviruspandemian ja siitä aiheutuvien kokoontumis- ja ravintoloiden aukiolorajoitusten vuoksi Tampereen firmabiljardiliigan sarjakauden 2019-2020 loppupelien toista vaihetta ei päästä pelaamaan suunnitelmien mukaisesti maanantaina 20.04.2020.

Jotta pelaajien terveys ei vaarantuisi, mitaliotteluita ja palkitsemisia on päätetty siirtää toistaiseksi. Niitä ei siis ainakaan tässä vaiheessa vielä peruta vaan ne pyritään järjestämään mahdollisimman pian ja myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Mestaruussarjan liigafinaalien toinen vaihe ja palkitsemiset 20.04.2020

Jotta koronaviruksen leviämistä voitaisiin estää ja ennaltaehkäistä uusia koronatartuntoja, Tampereen firmabiljardiliigan kauden 2019-2020 kaksivaiheisen liigafinaalitapahtuman jälkimmäistä pelipäivää on päätetty siirtää viidellä viikolla eteenpäin.

Alun perin maanantaille 16.03.2020 pelattaviksi suunnitellut finaaliottelut pelataan tällä tietoa maanantaina 20.04.2020 klo 18:00 alkaen.

Liigafinaalitapahtuman toisessa osassa maanantaina 20.04.2020 semifinaalien voittajat SBVK ja OLE United pelaavat Tampereen firmabiljardiliigan mestaruudesta loppuottelussa. Samaan aikaan semifinaalien hävinneet joukkueet TKS 1 ja Nyssetiimi kohtaavat toisensa pronssiottelussa. Lisäksi toisen finaalipäivän ohjelmaan kuuluu jumbofinaalien loppuottelu, jossa jumbofinaalien ensimmäisen vaiheen ottelun voittanut Wisepool kohtaa runkosarjassa viidenneksi tulleen TKS 2:n.

Ravintola Peyton Placessa maanantaina 20.04.2020 pidettävä toinen liigafinaalipäivä päättää Tampereen firmabiljardiliigan sarjakauden 2019-2020. Otteluiden päätteeksi jaetaan palkinnot. Palkitaan mestaruussarjan liigafinaalien kolme parasta joukkuetta ja runkosarjan rankinglistan kolme parasta pelaajaa. Lisäksi palkitaan jumbofinaalien voittajajoukkue.