Tampereen firmabiljardiliigan tiedote 1/2019

Tiedotteen julkaisuajankohta: 10.01.2019

Tampereen firmabiljardiliigassa kevätkausi ja uusitut finaalit

Tampereen firmabiljardiliigan sarjakaudella 2018-2019, jonka järjestävät Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry. ja Resulttia Solutions, siirrytään runkosarjan kevätkauteen maanantaina 14.01.2019. Kevätkaudella runkosarjaotteluita on kaksi sarjakierrosta. Runkosarjan jälkeen kaikki joukkueet pääsevät kaksiosaiseen Tampereen firmabiljardiliigan finaalitapahtumaan.

Sarjakärjessä syyskauden ottelunsa vakuuttavasti pelannut TKS 2

Ennen joulutaukoa Tampereen firmabiljardiliigan mestaruussarjan joukkueet pelasivat 4-5 ottelua joukkuetta kohti. Sarjataulukon kärjessä joulutaukoa viettämään pääsi TKS 2, joka on neljästä ottelustaan napsinut neljä voittoa häviten ainoastaan kaksi peliä ja yhdeksän erää. Runkosarjassa toisena on OLE United, joka sekin on pelannut neljä ottelua. OLE Unitedilla pisteitä on yhdeksän, sillä kolmen pisteen arvoisia voittoja on tullut kolme. Kolmospaikalla oleva TKS 1 on aiheuttanut OLE Unitedille sen toistaiseksi ainoan tappion.  TKS 1:llä on kasassa viisi ottelua, joista kolme voittoa ja kaksi häviötä. Neljättä ja viimeistä liigafinaalien semifinaaleihin oikeuttavaa paikkaa pitää halussaan Nyssetiimi.

Mestaruussarjan runkosarjan viidentenä on SBVK, kuudentena Megamen-Stonehead ja seitsemäntenä Laatuhenkilöt. Laatuhenkilöillä on vielä pistetili avaamatta, mutta jotain sarjan tasaisuudesta kertoo se, että Laatuhenkilöt on hävinnyt kaikki neljä otteluaan pelein 1-2. Toisin sanoen tappiot ovat olleet erittäin niukkoja ja kaikki ottelut erittäin tiukkoja. Vielä onkin liian varhaista sanoa, mitkä joukkueet selvittävät itsensä liigafinaaleihin ja mitkä joukkueet päättävät liigakautensa jumbofinaalien merkeissä.

Kaikki pelatut runkosarjaottelut vaikuttavat pelaajien henkilökohtaiseen rankinglistaan. Rankinglistaa johtaa neljä ottelua pelannut ja ne kaikki voittanut Jorma Artama (TKS 1). Toisena oleva Mika Salonen (OLE United) on voittanut kaikki kolme otteluaan. Niin ikään kaikki kolme otteluaan voittanut Ilkka Korhonen (TKS 2) on kolmantena. Tampereen firmabiljardiliigan syyskauden runkosarjaotteluita pelaamassa oli yhteensä 35 pelaajaa.

Kevätkaudella runkosarja- ja finaaliotteluita Ravintola Peyton Placessa

Tampereen firmabiljardiliigan runkosarjan kevätkausi alkaa Ravintola Peyton Placessa maanantaina 14.01.2019 klo 18:00. Pelisysteemi on täysin sama kuin syyskaudella.

Runkosarjakauden 2018-2019 jälkeen on uudenlainen kaksiosainen liigafinaalitapahtuma. Kaikki finaaliottelut pelataan kolmeen erävoittoon. Saadakseen osallistumisoikeuden loppupeleihin pelaajan on pelattava kauden aikana vähintään yksi (1) runkosarjaottelu.

Ensimmäisenä finaalipäivänä maanantaina 11.02.2019 pelataan klo 18:00 alkaen semifinaalit siten, että vastakkain ovat mestaruussarjan runkosarjan voittajajoukkue ja neljänneksi sijoittunut joukkue sekä runkosarjassa toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneet joukkueet. Jumbofinaalien ensimmäisessä osassa nähdään runkosarjan kuudennen ja seitsemännen joukkueen välinen ottelu, jonka voittaja jatkaa toiselle finaalipäivälle.

Liigafinaalitapahtuman toisessa osassa maanantaina 04.03.2019 klo 18:00 semifinaalien voittajat pelaavat Tampereen firmabiljardiliigan mestaruudesta loppuottelussa ja semifinaalien hävinneet joukkueet kohtaavat pronssiottelussa. Lisäksi toisen finaalipäivän ohjelmaan kuuluu jumbofinaalien loppuottelu, jossa jumbofinaalien ensimmäisen vaiheen ottelun voittanut joukkue kohtaa runkosarjassa viidenneksi tulleen joukkueen.

Toinen liigafinaalipäivä päättää kauden. Tuolloin otteluiden päätteeksi jaetaan palkinnot.

Kevätkauden ottelupäivät ovat ma 14.01., ja ma 28.01. Ottelusiirtoja varten rästiottelupäivä on ma 04.02. (tilaa kahdelle ottelulle). Siirtolomake ja -ohjeet ovat Tampereen firmabiljardiliigan Internet-sivuilla.

Liigafinaalitapahtuman ottelupäivät ovat ma 11.02. ja ma 04.03. Liigafinaalien rästiottelupäivä on ma 18.02. (tilaa kahdelle ottelulle).