Tampereen firmabiljardiliigan tiedote 02/2018

Tiedotteen julkaisuajankohta: 27.02.2018

Firmabiljardiliigan finaalitapahtumassa yllätysohjelmaa

Tampereen firmabiljardiliigan kausi 2017-2018 on runkosarjan osalta saatu pelattua valmiiksi. Liigamestaruus ja muut mitalisijat ratkaistaan liigafinaalitapahtumassa maanantaina 05.03.2018. Se, mitkä neljä joukkuetta runkosarjan perusteella selvittivät tiensä liigafinaaleihin, ei ollutkaan ihan itsestään selvä juttu. Nimittäin viimeisen ottelunsa voittamalla OLE United olisi kiilannut itsensä pronssiotteluun. 1-2-tappio Megamen-Stoneheadille tiesi sitä, että TKS 2:n olisi pitänyt hävitä TaxiPoolille, jotta OLE United olisi päässyt pronssimatsiin. TKS 2 onnistui voittamaan päätösottelunsa, joten mestaruussarjan runkosarjan neljän kärjeksi muotoutui lopulta SBVK, TKS 1, Konecranes-Agilon ja TKS 2.

Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry:n ja Resulttia Solutionsin järjestämää Tampereen firmabiljardiliigaa pelasi kaudella 2017-2018 yhdeksän joukkuetta ja niissä yhteensä 51 pelaajaa. Kausi huipentuu liigafinaalitapahtumaan, jonka yhteydessä jaetaan palkinnot. Ohjelmassa ovat loppu- ja pronssiottelu sekä jumbofinaali, joka pelataan nyt ensi kertaa.

SBVK eli Sekava BiljardiVeljesKunta rennolla otteella runkosarjaykköseksi

Täksi kaudeksi Tampereen firmabiljardiliigaan mukaan tullut SBVK vei runkosarjan nimiinsä hävittyään vain yhden ottelunsa ja nappasi loppuottelupaikan. Toinen finalisti, runkosarjan kakkonen, on TKS 1. Konecranes-Agilon oli runkosarjan kolmas ja lunasti itselleen paikan pronssiotteluun. Siinä vastaan asettuu TKS 2, joka päätyi runkosarjassa neljänneksi voitettuaan ainoana SBVK:n. Runkosarjakauden aikana TKS 2:lle kirjattiin yksi otteluluovutus, mutta siitä huolimatta joukkue taisteli itsensä hienosti pronssiotteluun.

Runkosarjan viidenneksi pelasi OLE United. Kuudes oli Megamen-Stonehead. Keskikastissa erot olivat hyvin pienet. Runkosarjassa seitsemänneksi ylsi liigatulokas TaxiPool, kahdeksanneksi Nyssetiimi ja yhdeksänneksi kauden lopulla naispelaajalla täydennetty Laatumiehet. Ennakkotiedoista poiketen liigafinaalitapahtuman yhteydessä järjestetään jumbofinaalitapahtuma, johon vain TaxiPool, Nyssetiimi ja Laatumiehet saavat osallistua.

Runkosarjan pelaajien välisen rankinglistan ykköseksi pelasi SBVK:n Mika Pitkäranta, joka voitti seitsemästä ottelustaan kuusi. Toiseksi tuli Konecranes-Agilonin Jussi Hirvonen, joka vei nimiinsä kuusi otteluaan ja hävisi kahdesti. Jussin kanssa samalla saldolla, mutta kaksi erää enemmän hävinneenä, rankinglistan kolmanneksi sijoittui TKS 2:n Ari Koski.

Tampereen firmabiljardiliigan runkosarjassa 2017-2018 palkittavat

Mestaruussarjan runkosarjan rankinglista:
1. Pitkäranta Mika, SBVK
2. Hirvonen Jussi, Konecranes-Agilon
3. Koski Ari, TKS 2

Liigafinaalit ja palkitsemiset Ravintola Peyton Placessa 05.03.2018

Tampereen firmabiljardiliigan kausi 2017-2018 päättyy liigafinaaleihin ja palkitsemisiin Ravintola Peyton Placessa maanantaina 05.03.2018. Tiedotteen ohessa on kutsu ja lista joukkueiden edustuskelpoisista pelaajista (vähintään yksi pelattu ottelu).

Loppuottelussa liigamestaruudesta pelaavat SBVK ja TKS 1. Pronssista mittelevät Konecranes-Agilon ja TKS 2. Lämmittelyaika alkaa klo 17:30 ja pelitapahtumat klo 18:00. 9-palloa pelataan kolmihenkisillä joukkueilla runkosarjasta poiketen kolmeen erävoittoon.

Lisäksi liigafinaalien yhteydessä järjestetään jumbofinaali. Siinä 9-palloa pelataan kolmihenkisillä joukkueilla ja kahteen erävoittoon. Ensimmäisen kierroksen klo 18:00 alkavassa ottelussa kohtaavat Laatumiehet ja Nyssetiimi. TaxiPool, runkosarjan seitsemäs, pääsee suoraan toiselle kierrokselle. Toisella kierroksella TaxiPool pelaa avauskierroksen ottelun voittajaa vastaan. Tuo ottelu ratkaisee jumbofinaalin voittajan, joka palkitaan.

Edustuskelpoiset firmabiljardiliigan finaaleissa 05.03.2018

Konecranes-Agilon