Tampereen firmabiljardiliigan tiedote 10/2017

Tiedotteen julkaisuajankohta: 11.10.2017

Seitsemättä kertaa Tampereen firmabiljardiliigan pyörteisiin

Jo seitsemättä kertaa ollaan siinä tilanteessa, että alkaa olla aika aloittaa Tampereen firmabiljardiliigan sarjakausi. Kausi 2017-2018 avataan Hervannassa Ravintola Peyton Placessa keskiviikkona 18.10.2017 klo 18:00. Tuolloin katsotaan lyhyesti liigakauteen liittyviä yleisiä asioita, kerrataan 9-pallon pelisääntöjä tarvittaessa ja pidetään pieni esittelykierros. Otteluita illan aikana on kaksi ja ne alkavat liigainfotilaisuuden jälkeen.

Firmabiljardiliigassa on yhdeksän joukkuetta. Niinpä kaikilla joukkueilla on kahdeksan runkosarjaottelua. Joukkueista uusia tulokkaita ovat SBVK (Sekava BiljardiVeljesKunta) ja TaxiPool. Viime kauden OLEn Hutikuti ja Risaaset ovat yhdistäneet voimansa ja pelaavat nimellä OLE United. Tervetuloa liigakauteen, joka jatkuu maaliskuun 2018 tienoille saakka!

Liigajärjestäjät Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry. ja Resulttia Solutions

Tampereen firmabiljardiliigan järjestävät Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry. ja sen jäsenyritys Resulttia Solutions. Kaikki liigaottelut pelataan Ravintola Peyton Placessa maanantaisin ja keskiviikkoisin alkaen klo 18:00. Pelipaikka on Hervannassa osoitteessa Teekkarinkatu 17.

Ensin runkosarjaottelut, keväällä liigafinaalitapahtuma palkintoineen

Tampereen firmabiljardiliigassa on yksi sarjataso, mestaruussarja. Runkosarjassa, joka jakautuu syys- ja joulutauon jälkeiseen kevätkauteen, kaikki joukkueet pelaavat samassa lohkossa ja kohtaavat toisensa yhden kerran kauden aikana. Otteluvoitosta joukkue saa kolme pistettä, tasapelistä yhden ja häviöstä nolla. Joukkue voi luovuttaa yhden ottelunsa, mutta toinen koko ottelun luovutus tarkoittaa kauden päättymistä eli sarjasta sulkemista. On hyvä tietää, että otteluita on mahdollista siirtää ja kauden aikana joukkueeseen voi ottaa uusia pelaajia. Yksittäinen pelaaja ei saa vaihtaa joukkuetta kauden aikana.

Runkosarjan päätyttyä keväällä 2018 kausi huipentuu finaalitapahtumaan, jossa selviävät liigamestari ja muut mitalistit. Runkosarjan kärkikaksikko pelaa mestaruudesta ja kaksi seuraavaa pronssista. Parhaat joukkueet ja myös rankinglistan parhaat pelaajat palkitaan.

Liigaottelut Peyton Placessa klo 18:00 ja treenimahdollisuus klo 17:30

Tampereen firmabiljardiliigan sarjakausi 2017-2018 avataan Ravintola Peyton Placen biljardipöydillä keskiviikkona 18.10.2017 klo 18:00. Ottelut alkavat aina klo 18:00. Puolta tuntia aiemmin (klo 17:30) joukkueet pääsevät halutessaan lämmittelemään pelipöydälle.

Yhtä liigaottelua kohti on varattu yksi biljardipöytä. Jokaiselle joukkueen pelaajalle arvotaan yksi vastustaja, jota vastaan pelaaja pelaa 9-palloa kahteen erävoittoon eli paras kolmesta. Ensimmäinen arvottu pelipari pelaa ensin, sitten toinen pelipari ja lopulta kolmas. Kaikki peliparit pelaavat samalla pöydällä. Pöytä on varattu joukkueille klo 17:30-21:30 väliseksi ajaksi. Ottelu tulee aloittaa klo 18:00. Ellei toisin ole sovittu, yli puoli tuntia myöhästyvän joukkueen tulkitaan luovuttaneen koko ottelu vastustajajoukkueelleen.

Jos ottelun päätyttyä jää aikaa, joukkueet voivat jäädä pelailemaan ja verkostoitumaan. Kun pelaaminen pöydällä loppuu tai viimeistään klo 21.30, tulee palauttaa pallot tiskille ja pelivälineet paikoilleen. Kotijoukkue, joka on otteluohjelmassa otteluparin ensin mainittu joukkue, vastaa ottelupöytäkirjan täyttämisestä ja tulosten ilmoittamisesta sähköpostitse.

Liigasivustolta http://www.firmabiljardiliiga.fi löytyvät tuhti liigaopas, 9-pallon pelisäännöt, joukkueiden yhteystiedot, otteluohjelmat ja -tulokset, sarjataulukko, pelaajien rankinglista, ottelusiirtolomake ja ottelupöytäkirjalomakkeet. Otteluista, joukkueista ja pelaajista on omat tilastonsa. Lisäinfoa antaa Resulttia Solutionsin Mika Salonen (puh. 045 277 8527).

Syyskauden pelipäivät ovat ke 18.10., ma 23.10., ma 30.10., ma 13.11., ke 15.11., ma 27.11., ma 11.12. ja ke 13.12. Ottelusiirtoja varten rästipelipäivät ovat ke 29.11. ja ma 18.12. (tilaa 2 ottelulle per ilta). Siirtolomake on netissä.