Tampereen firmabiljardiliigan tiedote 2/2017

Tiedotteen julkaisuajankohta: 24.02.2017

Firmabiljardiliigassa kaikkien aikojen tasaväkisin sarjakausi

Juuri päättynyt Tampereen firmabiljardiliigan kauden 2016-2017 runkosarja, jossa kaikki joukkueet kohtasivat kerran toisensa, oli jännittävää seurattavaa loppuun asti. Kauden viimeisessä runkosarjaottelussa Megamen-Stonehead voitti Risaaset ja näin Laatumiehille avautui paikka pronssiotteluun. 3-0-voitolla Risaaset olisi sijoittunut neljänneksi ja edennyt pronssiotteluun, mutta nyt tappio toikin yhdeksän joukkueen mestaruussarjassa sijaluvun kahdeksan. Erot olisivat siis erittäin pieniä. Kaikki joukkueet voittivat vähintään kolme ottelua kahdeksasta pelaamastaan. Ottelutulokset menivät niin ristiin, että runkosarjan perusteella liigafinaaleihin pääsevä kärkinelikko selvisi vasta viimeisellä ottelukierroksella.

Tampereen firmabiljardiliigan järjestävät yhteispelillä Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry. ja Resulttia Solutions. Kauden pääyhteistyökumppani on Koskiröntgen & Koskimagneetti.

Konecranes-Agilon välikauden jälkeen runkosarjan voittoon

Niinhän siinä lopulta kävi, että Tampereen firmabiljardiliigassa kauden 2014-2015 pelannut ja sitä seuraavan kauden huilannut Konecranes-Agilon tuli takaisin kaudeksi 2016-2017 ja teki sen tyylikkäästi. Joukkue palasi ja voitti mestaruussarjan runkosarjan. Kahdeksasta ottelusta heltisi kuusi voittoa ja vain kaksi tappiota. Viidesti voittaneista TKS 2 sijoittui runko- eli alkusarjassa toiseksi ja TKS 1 kolmanneksi. Jo mainittu Laatumiehet, joka pelaa ensimmäistä kauttaan, sijoittui alkusarjassa neljänneksi ja otti viimeisen paikan finaaleihin. Parhaan kautensa pelannut Megamen-Stonehead taituroi viidenneksi. Uusi tuttavuus OLEn Hutikuti aloitti liigataipaleensa mallikkaasti ollen kuudes. Nyssetiimi kurvaili pelipöydillä seitsemännen sijan arvoisesti. Kahdeksas oli Risaaset. Kautensa komeaan otteluvoittoon päättänyt Oscar Software esiintyi edukseen, voitti kolme ottelua ja päätyi yhdeksänneksi.

Runkosarjan rankinglistan eli pelaajien välisen paremmuusjärjestyksen kolmen kärki on myös selvillä. Rankinglistan ykköspaikan valtasi Konecranes-Agilonin Jussi Hirvonen, joka voitti seitsemän ottelua kahdeksasta. TKS 1:n Ari Perä-Rouhu, jolla voittoja on yksi vähemmän ja häviöitä ei yhtäkään, sijoittui pelaajien listalla toiseksi. Kolmas rankinglistan perusteella palkittava on TKS 2:n Kalle Räsänen, joka voitti seitsemästä ottelustaan kuusi. Pelaajia oli yhteensä 48 kpl. Suurkiitokset kaikille joukkueissa kauden aikana pelanneille!

Tampereen firmabiljardiliigan runkosarjassa 2016-2017 palkittavat

Mestaruussarjan runkosarjan rankinglista:
1. Hirvonen Jussi, Konecranes-Agilon
2. Perä-Rouhu Ari, TKS 1
3. Räsänen Kalle, TKS 2

Liigafinaalit ja palkitsemiset Ravintola Peyton Placessa 06.03.2017

Tampereen firmabiljardiliigan 2016-2017 runkosarjan neljä parasta joukkuetta jatkavat liigakautta liigafinaalien merkeissä Ravintola Peyton Placessa maanantaina 06.03.2017. Tiedotteen ohessa on kutsu ja lista joukkueiden edustuskelpoisista pelaajista (vähintään yksi pelattu ottelu).

Loppuottelussa liigamestaruudesta pelaavat Konecranes-Agilon ja TKS 2. Pronssiottelussa himmeimmästä mitalista taistelevat TKS 1 ja Laatumiehet. Joukkueiden lämmittelyaika alkaa klo 17:30 ja pelitapahtumat klo 18:00. 9-palloa pelataan kolmihenkisillä joukkueilla. Runkosarjasta poiketen peliparit eivät pelaa kahteen vaan kolmeen erävoittoon.

Varsinaisten pelitapahtumien jälkeen jaetaan palkinnot. Kauden kolmen parhaan joukkueen ja pelaajan palkintojen lisäksi luvassa on yllätyspalkintoja. Kannattaa tulla paikalle, sillä kuka tahansa liigassa pelannut voi tulla palkituksi. Ja tottahan toki tämänkin jälkeen voi vielä jäädä verkostoitumaan ja pelaamaan biljardia, sillä biljardipöydät ovat käytettävissä puoli kymmeneen saakka. Tervetuloa kannustamaan liigafinalisteja ja pelaamaan itsekin!

Edustuskelpoiset firmabiljardiliigan finaaleissa 06.03.2017

Konecranes-Agilon