Kutsu Tampereen firmabiljardiliigaan 2016-2017

Tiedotteen julkaisuajankohta: 26.07.2016

Verkostoitumiseen tähtäävän Tampereen firmabiljardiliigan kausi 2016-2017 alkaa lokakuussa 2016 ja jatkuu kevääseen 2017 asti. Joukkueliigaa pelataan yhdestä tai useammasta tamperelaisesta yrityksestä tai yrittäjäyhdistyksestä muodostettujen työ- ja kaveriporukoiden tms. ryhmien kesken. 9-palloa, jossa tuurillakin voi pärjätä, pelaillaan rennosti kolmihenkisillä joukkueilla. Otteluita on 1-2 viikon välein maanantai- tai keskiviikkoiltaisin. Tervetuloa verkostoitumaan!

Tampereen firmabiljardiliigan 2016-2017 pääyhteistyökumppani on Koskiröntgen & Koskimagneetti. Koskikeskuksessa toimiva suomalainen kuvantamisen osaamiskeskus tuottaa monipuoliset kuvantamistutkimukset, kun tarvitset röntgen-, magneetti- tai ultraäänitutkimusta.

Verkostoitumista ja yhteishengen nostatusta enintään 24 joukkueelle

Tampereen firmabiljardiliigassa on yksi sarjataso, johon otetaan enintään 24 nopeinta joukkuetta. Joukkueen pelaajien ei tarvitse olla samasta yrityksestä. Yksinyrittäjät, kaverukset eri yrityksistä tai yhteistyökumppanit voivat yhdessä muodostaa joukkueen. Kannattaa miettiä, mistä kaikista yrityksistä löytyisi kavereita joukkueen muodostamiseen.

Firmabiljardiliigan pelisysteemi ja joukkuevaatimukset

Lokakuussa 2016 alkavan firmabiljardiliigan ottelut pelataan Hervannassa Ravintola Peyton Placessa maanantaisin tai keskiviikkoisin klo 18:00. Pelimuoto on kaikille sopiva 9-pallo.

Runkosarja muodostuu syys- ja kevätkaudesta. Runkosarjassa joukkueet ovat yhdessä tai useammassa alkulohkossa. Saman lohkon joukkueet kohtaavat toisensa kerran. Lohkossa on vähintään neljä joukkuetta, joten kauden aikana omalla joukkueella on vähintään kolme ottelua. Ottelutahti on enintään yksi ottelu 1-2 viikossa. Ottelupäiviä on mahdollista siirtää.

Liigajoukkue voi olla ryhmä, joka on muodostettu yhdestä tai useammasta tamperelaisesta yrityksestä ja yrittäjäyhdistyksestä tai muista erityisluvan saaneista yrityksistä ja yhdistyksistä. Joukkueella on oltava yhteyshenkilö. Pelaajilta, jotka ovat kaikki yrittäjiä tai palkattuja työntekijöitä, ei vaadita omia pelivälineitä, pelikokemusta tai sääntötietämystä.

Pelaajien nimiä ei tarvitse ilmoittaa ennen kauden alkua vaan vasta otteluita pelattaessa. Jokaisessa ottelussa joukkuetta edustaa kolme pelaajaa, joista jokainen pelaa oman pelinsä (9-palloa kahteen erävoittoon) yhtä vastustajaa vastaan. Kokoonpanoa saa vaihtaa kauden aikana eli samojen pelaajien ei tarvitse olla aina pelivuorossa. Uusia pelaajia voidaan ottaa mukaan kesken kauden. Pelaajat eivät kuitenkaan saa vaihtaa joukkuetta.

Samasta yrityksestä tai yhdistyksestä saa liigaan osallistua useampikin joukkue. Joukkueen nimen tulee olla hyvän maun mukainen ja sellainen, jota joukkueella on oikeus käyttää.

Keväällä 2017 jännittävät liigafinaalit ja palkintojenjakotilaisuus

Kausi päätetään liigafinaalitapahtumaan, jossa ratkaistaan mestarijoukkue ja palkitaan kauden kolme parasta joukkuetta. Jos alkulohkoja on yksi, palkitaan runkosarjan pelaajien rankinglistan kolme parasta. Jos lohkoja on monta, palkitaan kunkin lohkon paras pelaaja.

Ilmoittautumiset ja osallistumismaksut viimeistään 30.09.2016

Osallistumismaksu (100 €/joukkue) kattaa kauden pelit ja se laskutetaan joukkueen ilmoittauduttua. Muita maksuja ei kerätä, jos ottelut pelataan ottelu- tai rästiottelupäivinä.

http://www.firmabiljardiliiga.fi/tampere/ ilmoittautuminen.shtml